Kawasaki ZX-4R Forum banner

Wypadek Zx4rr

2.5K views 27 replies 16 participants last post by  kawwii  
#1 ·
Hej wszystkim, minęło trochę czasu, odkąd ostatnio pisałem na tym forum i chciałem was zaktualizować - miałem swój pierwszy wypadek motocyklowy na ZX4RR po przejechaniu 23 000 km w zaledwie rok!

Oto, co się stało: Jechałem przełęczą górską w Toskanii, którą bardzo dobrze znam. Był ładny zakręt, który zaczyna się ślepo, ale potem się otwiera. Wjechałem w zakręt z prędkością około 50-60 km/h i wjechałem w dużą plamę piasku na środku pasa… Przejechałem przez nią oboma kołami i zanim zdałem sobie sprawę, co się stało, byłem już na ziemi. Motocykl poślizgnął się na prawym boku, przewrócił się i uderzył w drzewo. Na szczęście wszystko ze mną w porządku - tego ranka założyłem cały skórzany kombinezon, a torba Dainese pomogła uniknąć ran na udach.

Oto kilka zdjęć motocykla. Obecnie znajduje się u dealera Kawasaki, aby zrozumieć uszkodzenia. Przednia owiewka zdecydowanie wymaga wymiany, podobnie jak wyświetlacz i panele boczne. Na szczęście slidery ramy pomogły ograniczyć uszkodzenia, ale uderzenie w drzewo było dość silne.

Czekam na kosztorys naprawy. Będę was informował na bieżąco. Jeśli tworzywa OEM będą zbyt drogie, prawdopodobnie zamówię je z AliExpress.
Image


Image


Image


Image


Image

Jeździjcie bezpiecznie i zawsze sprawdzajcie zakręty!
 

Attachments

#4 ·
Szkoda roweru, ale wygląda na to, że wszystko z tobą w porządku i to jest najważniejsze w tym wszystkim.
 
  • Like
Reactions: Misnblu2
#5 · (Edited)
Cieszę się, że wszystko w porządku, to naprawdę najważniejsze! Mam nadzieję, że motocykl wkrótce wróci do dobrej formy. Nie jestem mechanikiem motocyklowym, ale uszkodzenia wydają się dotyczyć głównie łatwo wymiennych części (nadwozie, rura wydechowa, zestaw wskaźników). Jeśli oryginalne elementy nadwozia są zbyt drogie i nikt w pobliżu nie sprzedaje części z demontażu ze swojego ZX-4RR, znam osłony ABS, które produkują osłony ZX-4RR w wielu różnych kolorach, inspirowane oryginalną grafiką. Wymiana rury Akra może być jednak kosztowna. Zestaw wskaźników jest wspólny dla wielu różnych modeli Kawasaki, więc mam nadzieję, że znajdziesz taki w dobrej cenie na eBayu.

Jedyną rzeczą, która mnie trochę martwi, jest czołowe zderzenie z drzewem, które mogło wygiąć widelce. Myślę, że wygięte widelce można naprawić lub przynajmniej wymienić, ale może to być kosztowne? Kolejną rzeczą, którą warto sprawdzić, jest rama, aby zobaczyć, czy jest wygięta i czy wahacz jest uszkodzony. Potraktuj tę odpowiedź z przymrużeniem oka, ponieważ sam nigdy nie naprawiałem motocykla i tylko oglądałem, jak robią to inni na YouTube :ROFLMAO:

Jeśli jesteście zainteresowani, jest youtuber o nazwie ChaosCauses, który naprawia uszkodzone w wypadkach motocykle sportowe i supernakedy, a filmy są naprawdę zabawne (y)
 
#6 ·
Cieszę się, że wszystko w porządku, to naprawdę najważniejsze! Mam nadzieję, że motocykl wkrótce wróci do dobrej formy. Nie jestem mechanikiem motocyklowym, ale uszkodzenia wydają się dotyczyć głównie łatwo wymiennych części (nadwozie, rura, zestaw wskaźników). Jeśli oryginalne elementy nadwozia są zbyt drogie i nikt w pobliżu nie sprzedaje części z demontażu ze swojego ZX-4RR, znam osłony ABS, które produkują osłony ZX-4RR w wielu różnych kolorach, inspirowane oryginalną grafiką. Wymiana rury Akra może być jednak kosztowna. Zestaw wskaźników jest wspólny dla wielu różnych modeli Kawasaki, więc mam nadzieję, że uda Ci się znaleźć taki w dobrej cenie na eBay.

Jedyną rzeczą, która mnie trochę martwi, jest czołowe zderzenie z drzewem, które mogło wygiąć widelce. Myślę, że wygięte widelce można naprawić lub przynajmniej wymienić, ale może to być kosztowne? Kolejną rzeczą, którą warto sprawdzić, jest rama, aby zobaczyć, czy jest wygięta, oraz czy wahacz jest uszkodzony. Potraktuj tę odpowiedź z przymrużeniem oka, ponieważ sam nigdy nie naprawiałem motocykla i tylko oglądałem, jak robią to inni na YouTube :ROFLMAO:

Jeśli jesteście zainteresowani, jest youtuber o nazwie ChaosCauses, który naprawia uszkodzone w wypadkach motocykle sportowe i supernakedy, a filmy są naprawdę zabawne (y)
Na razie nie mogę skręcić w lewo, przynajmniej nie do końca. Naprawdę mam nadzieję, że nie wygięło to widelców, ponieważ sam wyświetlacz kosztuje ponad 1000€. Jeśli plastiki są drogie, zamiast kupować inne, kupię te z włókna węglowego z AliExpress. Skanują oryginalne części, a następnie wykonują element z włókna węglowego. Kosztuje to około 150/300€ za sztukę. W przeszłości kupiłem już błotnik i osłonę pod silnik i pasują idealnie. Wydech to żaden problem. Te rysy nadają mu wygląd z charakterem eheh
 
#11 ·
Kiedy wstajesz po upadku, najważniejsze jest, aby nie mieć fizycznych konsekwencji, złamane kości bolą. Jeśli chodzi o zx4rr, naprawia się ją zawsze szybciej niż ciało. Oczywiście szkoda, ale części można znaleźć na ebay lub aliexpress, a wysiłek finansowy nie jest tak duży. Cieszę się, że czujesz się dobrze i już chcesz wsiąść na siodełko! Zobaczymy się na Mugello.
 
#25 ·
To naprawdę smutne. Ale uszkodzone części można wymienić. Mogę Ci w tym pomóc, jeśli chcesz, aby coś zostało wysłane z Tajlandii. Niedawno wymieniłem osłonę przedniego reflektora i znalazłem naprawdę dobrego dostawcę OEM w Tajlandii. Jeśli otrzymasz wycenę od swojego dealera w Europie i uznasz, że jest bardzo droga, mogę pomóc Ci z wyceną od mojego dostawcy OEM.