Kawasaki ZX-4R Forum banner
21 - 38 of 38 Posts
Ik ben GRO gaan gebruiken in mijn racefietsen. Tot nu toe heb ik er veel succes mee. Ik heb erover gehoord van mijn lokale Ducati-winkel Moto Corse.

Hoi, Heeft iemand een onderdeelnummer voor de OE Kawasaki-olie? En welk gewicht is het alstublieft? Dank u!
K61021-101-01Q is het onderdeelnummer voor de liter van de niet-synthetische 10w-40. Het is wat er in de Kawi olieverversingskits zit.

Ik zal deze olie gebruiken voor zowel de Ninja 400 als de 4RR.
Royal Purple 01315 10w40
Ik heb de Motul 7000 synthetisch vergeleken met deze olie via hun datasheets en de RP is superieur in veel specificaties die tellen voor kwaliteitsmering en koppelingsprestaties.

Ik ben al een tijdje een RP-man en het is altijd een geweldige olie geweest.
Blackstone Labs stuurde een geweldig rapport terug over de olie voor mijn auto na een olieverversingsinterval van 6.000 mijl.
Er is nog genoeg van de RP HPS high zinc formule olie over om door te gaan, zelfs na 6.000 mijl en nee, ik ben ook niet zachtzinnig met mijn niet zo standaard volledig getunede auto.

Zoals bij elke oliedraad hebben we allemaal meningen en er zitten een paar goede in deze draad.

Kan niet anders dan opmerken dat niemand RP heeft genoemd. Heb het en een k&n op de n400 gebruikt. Geen klachten. Toen ik de ZX4RR-motorfiets de eerste nacht thuiskreeg, kwam er een beetje olie uit de vuldop, die een beetje los zat. Bijgevuld met RP tot de eerste olieverversing.

Ik heb de synthetische Motul 7000 vergeleken met deze olie via hun datasheets en de RP is superieur in veel specificaties die tellen voor kwaliteitsmering en koppelingsprestaties.
Dus na mijn eigen vergelijking met datasheets kwam ik tot dezelfde conclusie. Zal RP 10w40 in de 4RR draaien..

Hoewel ik Motul 2t in de KTM zal blijven gebruiken.

Image

Ik heb mijn ZX6R-olietestresultaten van Blackstone gepost en alles ziet er goed uit na 13.000 mijl met hetzelfde type olie dat uit de fabriek kwam. Ik heb zowel Lucas- als Kawasak-oliemerken gebruikt.

Ik heb nog nooit veel aandacht besteed aan oliepraatjes, ik gebruik gewoon wat er bij de motor zat toen ik hem kocht.

Ik heb mijn ZX6R-olietestresultaten van Blackstone gepost en alles ziet er goed uit na 13.000 mijl met hetzelfde type olie dat uit de fabriek kwam. Ik heb zowel Lucas- als Kawasak-oliemerken gebruikt.
Ik zal een olieanalyse laten uitvoeren met Blackstone bij mijn volgende olieverversing. Ik doe het bij elke olieverversing die ik op mijn pick-up doe.

Wacht je tot 13.000 mijl of doe je het minstens één keer per jaar? Ik weet niet hoeveel mijl je per jaar met je motor doet, maar ik zie mezelf niet zoveel mijl per jaar met de mijne rijden. Ik zal minstens één keer per jaar een olieverversing doen.

Ik zal een olieanalyse doen met Blackstone bij mijn volgende olieverversing. Ik doe het bij elke olieverversing die ik doe op mijn pick-up.

Wacht je tot 13.000 mijl of doe je het minstens één keer per jaar? Ik weet niet hoeveel mijl je per jaar met je motor doet, maar ik zie mezelf niet zoveel mijl per jaar met de mijne doen. Ik zal minstens één keer per jaar een olieverversing doen.
Ik wachtte tot 13.000 mijl, wat ongeveer 2 jaar duurde. Ik gebruik K&N lucht- en oliefilters en ververs de olie twee keer per jaar.

Heeft iemand last gehad van slippende koppeling met RP Max Cycle? Ik heb de koppeling, veren en kabel vervangen tot het slippen. De enige variabele die overblijft is de RP Max Cycle!!! Advies?

Heeft iemand last gehad van slippende koppeling met RP Max Cycle? Ik heb de koppeling, veren en kabel vervangen tot het slippen. De enige variabele die overblijft is de RP Max Cycle!!! Advies?
Ik sta op het punt om over te stappen op de RP Max Cycle voor beide van mijn Ninja's.
Hoeveel mijlen heeft de motorfiets met de RP-olie gereden?

Hoe zit het met heet weer? Soms 38°C+ omgevingstemperatuur, meestal rond de 27°C, nooit onder de incidentele en zeldzame 13°C, lage luchtvochtigheid, mediterraan klimaat. Vaak pittig bochtenwerk.

21 - 38 of 38 Posts