EDIT: Ostateczny film tutaj ZX-4R Engine Layout.mp4
Aby skrócić czas oczekiwania i ponieważ uwielbiam różne układy silników, poświęciłem czas na modelowanie wału korbowego, tłoków i korbowodów ZX-4R. Są one w około 80-90% dokładne wymiarowo (z wyjątkiem średnicy i skoku, które oczywiście są poprawne, ponieważ są znane). Pracowałem tylko na podstawie katalogu części i jego obrazów o niskiej rozdzielczości (Revzilla). Nie mogę nawet znaleźć prawdziwych zdjęć części online, ale nie chodzi o to, żeby były w pełni dokładne, tylko żeby rozmiar i układ były poprawne. Główny silnik modelowany tutaj jest naprawdę bardzo podobny do ZXR400, jedyną dużą różnicą jest to, że ZXR400 ma główne koło zębate, które przenosi moc bezpośrednio na wał korbowy, zastępując jeden z przeciwwag, ZX-4R ma koło zębate na końcu (którego nie modelowałem, ponieważ chcę skupić się tylko na układzie silnika).
Zrobiłem to samo dla naszego Vitpilen 401 (ten sam silnik co Duke 390) 373cc jednocylindrowego, ponieważ później chcę dodać nasze silniki V2 (XB12R), L2 (Moster S4) i V4 (VFR 800), aby mieć wizualne porównanie na końcu (i kilka większych 4-cylindrowych również).
Tutaj krótka animacja dla ZX-4R
www.dropbox.com
Renderowania statyczne są robione z identycznego kąta, więc są w skali względem siebie dla porównywalności.
ZX-4R:
Vitpilen 401:
Aby skrócić czas oczekiwania i ponieważ uwielbiam różne układy silników, poświęciłem czas na modelowanie wału korbowego, tłoków i korbowodów ZX-4R. Są one w około 80-90% dokładne wymiarowo (z wyjątkiem średnicy i skoku, które oczywiście są poprawne, ponieważ są znane). Pracowałem tylko na podstawie katalogu części i jego obrazów o niskiej rozdzielczości (Revzilla). Nie mogę nawet znaleźć prawdziwych zdjęć części online, ale nie chodzi o to, żeby były w pełni dokładne, tylko żeby rozmiar i układ były poprawne. Główny silnik modelowany tutaj jest naprawdę bardzo podobny do ZXR400, jedyną dużą różnicą jest to, że ZXR400 ma główne koło zębate, które przenosi moc bezpośrednio na wał korbowy, zastępując jeden z przeciwwag, ZX-4R ma koło zębate na końcu (którego nie modelowałem, ponieważ chcę skupić się tylko na układzie silnika).
Zrobiłem to samo dla naszego Vitpilen 401 (ten sam silnik co Duke 390) 373cc jednocylindrowego, ponieważ później chcę dodać nasze silniki V2 (XB12R), L2 (Moster S4) i V4 (VFR 800), aby mieć wizualne porównanie na końcu (i kilka większych 4-cylindrowych również).
Tutaj krótka animacja dla ZX-4R
Dropbox
Renderowania statyczne są robione z identycznego kąta, więc są w skali względem siebie dla porównywalności.
ZX-4R:
Vitpilen 401: